MÅNDAG - första dagen

Första inlägget i bloggen. Ska se om jag äntligen skulle lyckas blogga ofta. Har försökt tidigare men tröttnar ganska snabbt.
Jag heter då Christina och bor i Umeå. Kommer ursprungligen från Finland (Vanda strax utanför Helsingfors) har bott i Sverige nu i 2½ år. Studerar till medieproducent på Umeå Universitet. Går sista året och borde snart hitta ett jobb innom media. Jobbar annars deltid på Bredbandsbolaget så det finns ju alltid en reservplan.
Just nu delar jag lägenhet med min älskade Daniel och två av mina klasskamrater. Men ska snart flytta till en 2:a på 60,7 kvm tillsamamns med Daniel. Bara 19 dagar dit. Skulle egentligen varit redan 1 februari men då ska daniel på konsert till Stockholm så hinner vi inte. :( Därför blir det först den 9 februari. Daniels föräldrar kommer hit och hjälper oss då med flytten. Har kostaterat att vi nog har lite grejer ändå. :D

image3

Så ser lägenheten ut.

Började en ny kurs idag. Webbutveckling. Blir mycket html kodande på egen tid, känns bra att inte behöva rusa till skolan för att göra något. kommer iofs att få gå dit och visa resultatet av labbarna en gång i veckan. Efter denhär kursen är det Multimedia som gäller sedan är det bara examensjobbet kvar. Tungt att tänka så. Har ett färdigt fixat men jag har ett annat på gång också. Ska försöka få ett via Bredbandsbolaget vet några medialösningar de skulle behöva hjälp med.

Nu ska jag hitta nåt att äta, blir hungrig av att stiga upp så tidigt. Sen är det väl dags att börja med labbarna. Ska kanske åka med Conny och Therese (klasskamraterna jag bor med) till Maxi och handla.